Sposoby na zanokcicę

Zanokcica lub zastrzał to fachowe określenie ropnego stanu zapalnego, jaki rozwija się przy paznokciu na placu ręki. Może do niego dojść, gdy się skaleczymy lub ukłujemy, ale częściej przyczyną bywają błędy w wykonywaniu zabiegów pielęgnacyjnych takich jak obcinanie paznokci czy wycinanie skórek. Kiedy rankę zaatakują bakterie, zaczyna zbierać się ropa. Towarzyszy temu uczucie silnego bólu, a skóra wokół paznokcia staje się czerwona i gorąca.
Istnieje co najmniej kilka domowych sposobów, dzięki którym mamy szansę zahamować toczącą się infekcję. Musimy jednak zacząć działać od razu, gdy tylko poczujemy pierwsze objawy. Im więcej upłynie czasu, tym bardziej prawdopodobne jest , że będzie trzeba zwrócić się o pomoc do lekarza. Możemy spróbować metod typowo naturalnych. Należą do nich okłady z szałwii lub ze świeżych liści babki zwyczajnej. Rośliny te wykazują działanie ściągające i odkażające. Inne wyjście to zanurzenie palca w gorącym roztworze wody i szarego mydła. Taka kąpiel przyniesie poprawę, jeśli przeprowadzimy ją co najmniej kilka razy. Skuteczna metoda na zastrzał to kompres z sody oczyszczonej. Najpierw przygotowujemy roztwór wody z sodą. Zamoczonym w niej gazikiem okrywamy ranę i bandażujemy. Kiedy okład wyschnie, trzeba zrobić nowy. W leczeniu zastrzału pomóc mogą maści dostępne w aptekach bez recepty. Warto je wypróbować, bo mają działanie oczyszczające, a te które zawierają w składzie antybiotyki- także antybakteryjne. Ułatwiają tym samym gojenie się rany.
Zastrzał to na tyle bolesna dolegliwość, że jej objawów nie sposób przeoczyć. Możemy jednak zadbać o to, by ich nie doświadczyć. Należy przede wszystkim dopilnować, by narzędzia, jakimi wykonujemy manikiur, były czyste. Nie ma tu znaczenia, czy zabieg przeprowadzamy w domu czy u kosmetyczki. Zamiast wycinania skórek, lepiej zdecydować się na ich odsuwanie za pomocą patyczków. Zawsze jednak istnieje ryzyko, że się skaleczymy lub zwyczajnie podrażnimy skórę otaczającą paznokcie. Gdy powstanie nawet niewielka rana, musimy ją zdezynfekować. Z kolei podrażnione miejsce warto posmarować maścią z witaminą A o działaniu regenerującym.