Woda- cudowne lekarstwo

Informacje o tym, że prawdopodobnie pijemy za mało wody docierają do nas ze wszystkich stron. Słyszymy to od lekarzy i dietetyków, czytamy o tym w czasopismach i na stronach internetowych o tematyce zdrowotnej. Zalecenia przedstawiają się tak, że w ciągu dnia powinniśmy wypijać co najmniej 1,5 litra wody, a w czasie upałów nawet więcej. Odpowiednie nawodnienie organizmu to gwarancja dobrego samopoczucia. Z kolei picie zbyt małej ilości płynów może powodować wiele problemów ze zdrowiem, na przykład bóle głowy czy zapalenie pęcherza moczowego. Czasem nawet nie domyślamy się, jaka jest ich prawdziwa przyczyna.

Niektórzy rzadko sięgają po wodę, tłumacząc to tym, że nie odczuwają pragnienia, albo mają lek jak stąd: http://xenoufity.co.pl/. To prawda, bo uczucie takie pojawia się zwykle dopiero wtedy, gdy jesteśmy już odwodnieni. Dlatego też zawsze powinniśmy mieć przy sobie małą butelkę wody i popijać małymi łykami, nie patrząc na to, czy chce nam się pić, czy nie. Jeśli trudno nam polubić wodę niegazowaną, możemy ją zamienić na gazowaną, ale tylko wtedy, gdy nie mamy problemów z układem pokarmowym. Na początkowym etapie odwodnienia organizmu pojawiają się zwykle takie dolegliwości jak ból głowy czy mięśni. Jeśli w porę uzupełnimy braki wody, poczujemy się lepiej. Większość z nas jednak chętniej sięgnie w takiej sytuacji po tabletkę przeciwbólową niż po szklankę wody. To raczej nie pomoże nam na dłuższą metę, bo ból prędzej czy później powróci.

Oprócz tego, że woda działa niczym środek przeciwbólowy, jest w stanie przynieść nam ulgę w razie wystąpienia wielu innych dolegliwości. Zaliczają się do nich na przykład  infekcje dróg moczowych. Przyczyna bardzo często tkwi właśnie w piciu zbyt małych ilości wody. Wtedy mocz ulega zagęszczeniu, co sprzyja rozwojowi bakterii. W początkowej fazie zapalenia pęcherza ulgę przyniesie częste sięganie po wodę. Aby zwiększyć skuteczność jej działania, można pić ją z sokiem z cytryny lub żurawiny.

Wiele kobiet na krótko przed wystąpieniem miesiączki zauważa u siebie obrzęki oraz nagły wzrost wagi. Zmiany te są skutkiem gromadzenia się wody w organizmie. Aby łatwo się jej pozbyć, trzeba zwiększyć ilość wypijanych płynów, nawet do ośmiu szklanek na dzień. Popijać można też napary z pokrzywy czy skrzypu polnego. Skłonność do pojawiania się obrzęków mają też te osoby, które spożywają za dużo soli. W takim wypadku warto zastąpić ją ziołami lub innymi przyprawami, które lepiej również stosować z umiarem.

Woda okaże się cudownym środkiem dla osób, które mają problem z utrzymaniem prawidłowej wagi. Wina leży często w zbyt wolnym tempie przemiany materii. Istnieje wiele sposobów na to, by je przyspieszyć. Jeden z nich to picie większych ilości wody niż zazwyczaj. Efekty będą lepsze, gdy wybierzemy wodę zimną. Dzięki temu uda się spalić więcej kalorii, które organizm zużyje na ogrzanie zimnego płynu.
Sięgając po szklankę wody, możemy pokonać złe samopoczucie lub pozbyć się bólu głowy. Z jej pomocą uporamy się również z innymi problemami zdrowotnymi. Nic dziwnego więc, że woda bywa nazywana niekiedy cudownym lekarstwem na rozmaite schorzenia.