Który z tych leków jest silniejszy?

Zarówno HydroKodon jak i Oksykodon są to dobrze znane leki chemiczne, które są stosowane jako leki przeciwbólowe przez wielu konsumentów na całym świecie. W rzeczywistości to nazwy rodzajowe niektórych z popularnych marek przeciwbólowych. Na przykład, hydrokodon stosuje się w lekach takich jak Lortab, Vicodin, Lorcet itd. Oksykodon jest sprzedawany pod nazwą NLPZ OxyContin, Ibuprofen, Porcocet i Paracetamol. Generalnie oksykodon uważa się za silniejszy. 5 mg dawki oksykodonu jest równoważne z 7,5 mg dawki hydrokodonu w celu wywołania tego samego efektu. Jest także lepiej spożywać oksykodon jeśli ludzie mają silniejszy żołądek. Dla osób o słabym żołądku, hydrokodn byłoby lepszym rozwiązaniem. Dlatego też, w przypadku oksykodonu vs. hydrokon, ten pierwszy ma większy potencjał łagodzenia bólu. Z drugiej strony, hydrokodon powoduje również stan tych samych efektów, ale w krótkim czasie.

Poza tym, hydrokodon ma wiele skutków ubocznych, w porównaniu do oksykodonu. Oksykodon jest dostępny na rynku w postaci pojedynczego składnika leku lub w połączeniu z niektórymi składnikami aktywnymi. Hydrokodon jest dostępny tylko w połączeniu z dodatkiem kilku składników. Ze względu na potencjalne nadużycia, oksykodon jest rzadziej przepisany przez świadczeniodawców. Ludzie mogą łatwo się uzależnić, ponieważ przynosi natychmiastową euforię na konsumpcję. Jego efekt trwa również przez dłuższy okres. Recepta oksykodonu wymaga najwyższej staranności – co jest bardziej pilnowane w porównaniu do hydrokodonu.

Oksykodonu służy do tego, by pomóc jeśli chodzi o przewlekłe bóle w obrębie poziomów umiarkowanych i umiarkowanie ciężkich. Przynosi natychmiastową ulgę w bólu i utrzymuje swoje działanie przez około 6 do 8 godzin do maksymalnie 12 godzin. To okazuje się skuteczne w poprawie jakości życia u osób z różnym rodzajem bólów. Stosowanie oksykodonu jest również zalecane przeciwko bólom przewlekłych zmian nowotworowych. Do kontrolowanego uwalniania stosowanie tabletek doustnych oksykodonu znane jest jako skuteczniejsze w leczeniu ciężkich bólów nowotworowych w porównaniu z natychmiastowym uwalnianiem oksykodonu, hydromorfonu i morfiny w różnych dawkach. Pokazuje to także mniej efektów ubocznych niż leki innego rodzaju, dlatego jest bardzo często stosowany jako alternatywa dla morfiny w leczeniu bólu nowotworowego.

Hydrokodon, z drugiej strony, jest stosowany jako przeciwkaszlowy i narkotyczny lek przeciwbólowy. Jest często przepisywany w połączeniu z ibuprofenem lub paracetamolem. Anty-kaszlowe zastosowanie hydrokodonu odbywa się w leczeniu poważnych lub umiarkowanych bólów wynikających z powodu problemów związanych z kaszlem. Działanie uśmierzające ból hydrokodonu rozpoczyna się w ciągu 20 do 30 minut od spożycia i pozostaje przez około 4 do 8 godzin. W rezultacie, dawki hydrokodonu są ustawione w odstępach co 4 do 6 godzin. Hydrokodon może powodować uzależnienia psychiczne i fizyczne tworząc zwyczaj, jeżeli jest to wykorzystywane bardzo często. Ma wielki potencjał uzależniający. To łagodzi ból ostry przez wiązanie receptorów. To przynosi ciepłe drętwienia w organizmie, które jest bardzo przyjemne i powoduje euforię. Pacjenci z chorobami serca i płuc dostają dawki hydrokodonu pod najwyższą kontrolą lekarską, gdyż inaczej to może okazać się śmiertelne dla nich. Narkotyczny efekt Hydrokodonu jest zwiększony, gdy jest to spożywane razem z sokiem grejpfrutowym.

Zatem, można w odniesieniu do obu tych leków stwierdzić że są równie pomocne co niebezpieczne, dlatego tak bardzo trzeba uważać z ich użytkowaniem.